Nová kĺbová električka Vario LF2+

 

#803 predstavená verejnosti počas DOD

——————————————————————————————————-

18.9.2014 dorazila do Košíc ďalšia električka – #803

——————————————————————————————————–

Technické jazdy v súprave 801 + 802.

——————————————————————————————————-

V poradí druhá eletrička typu Vario LF2+ dorazila ráno 4.septembra do Košíc.
Dostala číslo #802

——————————————————————————————————-

Technické jazdy so záťažou ukončené.

——————————————————————————————————–

Dnes, 30.7.2014, robila nová električka kulisu pri poklepávaní základného kameňa IKD.
Vstup do električky, podľa slov primátora mesta, zakázal generálny riaditeľ DPMK.

——————————————————————————————————–

23.7.2014 Po úprave pruženia technické jazdy opäť pokračujú.
Nomentálne električka ale jazdí
bez krytu nad stredným pozvozkom.

———————————————————————————————————

18.7.2014 – Technické jazdy na novej elekričke prerušené!

Podľa stránky imhd.zoznam.sk/ke:
Všetky skúšky a jazdy na 801-ke zastavené až do odvolania, vážna technická závada mechanická.
Pri zaťažení vozidla 19 tonami poklesli spodky článkov nad stredným podvozkom tak nízko, že zablokovali ovládacie tyče brzdičov v zabrzdenej polohe.

Novú kĺbovú nízkopodlažnú električku Pragoimex Vario LF2+, ktorá ako prvá dorazila do Košíc v noci 24. júna 2014, z celkového počtu 28 kusov, ste mohli dnes vidieť premávať po meste počas technologických jázd.
Cena jednej električky je 1 449 000 €, spolufinancované sú 85% z fondov Európskej únie, 10% zo štátneho rozpočtu a zvyšných 5% spolufinancuje DPMK.

Električka typu VarioLF2+ je šesťnápravová dvojčlánková električka určená pre jednosmernú prevádzku. Prototyp bol vyrobený v roku 2009. Električka koncepčne vychádza z typu Vario LF2, líši sa najmä novým typom podvozkov, vďaka ktorým mohla byť znížená vysokopodlažná časť. Obidva vstupy medzi podvozkami vozidla sú bezbariérové, krajné vstupy do vozidla majú jeden schod.
http://imhd.zoznam.sk/ke/popis-typu-vozidla/763/TWT-Pragoimex-VarioLF2.html
 

Vyjadrenie primátora, prečo mesto zakúpilo električky bez klimatizácie pre cestujúcich
(Prečo ale všetkých 127 nových autobusov klimatizáciu mať bude, sme sa nedozvedeli…) 

Dopravný podnik mesta Košice pri formulovaní technických požiadaviek na električky vychádzal z predpokladu, že pri častom a pravidelnom otváraní dverí v krátkych časových intervaloch je účinnosť klimatizácie v priestore pre cestujúcich sporná, respektíve, klimatizácia je neúčinná. Vychádzal na jednej strane z nákladov na jej inštaláciu vo vozidlách, ktorá sa pohybuje radovo od 3,5 % do 5 % z celkovej ceny vozidla a na strane druhej z prevádzkových nákladov pri používaní klimatizácie, ktorá ich zvyšuje o takmer 12 až 15 %. S výnimkou liniek do spoločnosti U. S. Steel Košice v úseku od OC Optima do areálu fabriky je používanie klimatizácie prakticky nevyužiteľné, nakoľko vzdialenosti medzi jednotlivými zastávkami v meste a širšom centre mesta sú vzdialené maximálne do 2,5 až 3 minút, čo v takom veľkom priestore znamená prakticky nulovú účinnosť jej využitia. Jednou z podmienok dodávok električiek, ktoré budú dodané v rokoch 2014 a 2015 je aj zrekonštruovanie tratí. Súčasne s dodávkou električiek teda bude prebiehať aj rekonštrukcia tratí, predovšetkým v centre mesta. Nové vozidlá budú prioritne jazdiť po týchto zrekonštruovaných tratiach, kde sa s klimatizáciou nepočítalo. V novom programovacom období sa počíta s ďalšou obnovou tratí, aj mimo centrum mesta a súčasne aj s nákupom ďalších električiek, nevylučujeme aj požiadavku na klimatizáciu v priestoroch pre cestujúcich.

S úctou a prianím úspešného dňa ostáva
Richard Raši, primátor mesta Košice.

http://www.skyscrapercity.com/

Updated: 24. júna 2019 — 21:54

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.