Choď na obsah Choď na menu
Reklama
 

Reklama

Modernizácia električkovej trate - Moldavská

V sobotu čiastočne uzavrú križovatku Žižkova–Štúrova–Kuzmányho, obmedzenia budú minimálne

Eurovia SK, ktorá modernizuje košické električkové trate chcela pôvodne uzavrieť križovatku úplne, Mesto Košice ako investor s tým však nesúhlasilo. Viceprimátor mesta Martin Petruško, ktorý bol na dnešnom (17. 5. 2018) kontrolnom dni spolu s riaditeľom magistrátu Pavlom Lazúrom, požiadal zhotoviteľa diela už minulý týždeň o prehodnotenie možností a nájdenie iného riešenia, zhotoviteľ diela to akceptoval. Práce na nových inžinierskych sieťach v uvedenom úseku mali byť najprv rozdelené do troch etáp, nakoniec budú etapy iba dve. 
Prvá začne v sobotu (19. 5. 2018) ráno čiastočnou uzáverou križovatky Žižkova – Štúrova – Kuzmányho, trvať by mala maximálne tri týždne, dopravné obmedzenia pre motoristickú verejnosť však budú v rámci možností iba minimálne. 
Križovatka ostane pre osobné motorové vozidlá aj prostriedky mestskej hromadnej dopravy prejazdná, bude tam len jedno, a podľa môjho názoru v danej situácii len minimálne dopravné obmedzenie, ktorému sa z dôvodu charakteru prác v križovatke nijako nedalo vyhnúť. Motoristi jazdiaci zo smeru od Steel arény do centra mesta nebudú môcť odbočiť vpravo do Žižkovej ulice," uviedol riaditeľ košického závodu Eurovie SK, Štefan Bálint. 
Podľa dopravného inžiniera Pavla Titla, vjazd do križovatky zo Žižkovej ulice bude v jednom jazdnom pruhu, z dôvodu prác na stredovom ostrovčeku tu bude vytvorený na komunikácii náhradný koridor pre peších. Cestná svetelná signalizácia bude vypnutá. 
M. Petruško požiadal zhotoviteľa diela aby našiel iné riešenie ohľadom uzávery križovatky najmä preto, aby boli dopravné obmedzenia pre vodičov ale i chodcov na tomto jednom z najvyťaženejších mestských dopravných uzlov čo najmenšie. 
Pre mesto bolo celkové uzavretie križovatky absolútne neprijateľné, lebo by to mohlo veľmi skomplikovať dopravu v celých Košiciach. Som preto rád, že Eurovia, dopravný inžinier Pavel Titl, dopravná polícia a ďalší zainteresovaní našli vhodné riešenie problému, chcem sa im za to poďakovať. Košickú motoristickú verejnosť, ako aj ďalších účastníkov cestnej premávky chcem poprosiť, aby boli na križovatke i v jej okolí viac pozorní, opatrní, a voči sebe navzájom a chodcom tolerantní a ohľaduplní, za čo sa im chcem takisto všetkým vopred veľmi pekne poďakovať," zdôraznil viceprimátor. 
Zmena organizácie dopravy v súvislosti s čiastočnou uzáverou križovatky Žižkova – Štúrova – Kuzmányho bude riadne vyznačená dočasným dopravným značením, ktoré odsúhlasil Krajský dopravný inšpektorát KR PZ v Košiciach. 
Š. Bálint informoval M. Petruška a P. Lazúra, že práce v rozpracovaných úsekoch stavby, vrátane okružnej križovatky „Moldavská", respektíve v úsekoch od tejto križovatky po križovatku Žižkova – Štúrova – Kuzmányho pokračujú zatiaľ veľmi dobre, a termín (august 2018) dokončenia stavby ohrozený nie je. Práce by tam chceli stavbári časovo zvládnuť tak, aby približne v polovici budúceho mesiaca už mohli nasadiť na modernizovanú električkovú trať podbíjačku koľajníc.

www.kosice.sk/article.php?id=21063

 

 

Staršie fotografie:
 
 

------------------------------------------------------------------------------------------

V sobotu (3. 2. 2018) uzavrú Štúrovu od Toryskej po Moldavskú, jeden pruh ostane prejazdný

Posledná aktualizácia uzávierky Moldavská - Štúrova v rámci MET medzi Toryskou a Dunajskou od tejto soboty * úplná uzávierka platí od centra, v opačnom smere ostane jeden jazdný pruh /dočasne/ s prejazdom v protismere /cez stavbu/, autobusy budú premávať aj v smere do centra po obchádzke. Podľa postupu prác na prekládke sietí a káblovode sa rozhodne, kedy sa úsek uzavrie úplne aj v smere do centra.
Ing. P.Titl

Obchádzková trasa pre autá i MHD povedie obojsmerne cez Toryskú, Ružovú a Idanskú ulicu
Eurovia SK, ktorá modernizuje košické električkové trate, uzavrie v sobotu (03.02.2018) ráno cestnú komunikáciu od križovatky Štúrova – Toryská po križovatku Štúrova - Moldavská cesta – Idanská – Dunajská. Od tejto križovatky v smere k Steel aréne ostane jeden jazdný pruh dočasne prejazdný, ale iba pre osobné motorové vozidlá. Obchádzková trasa pre vozidlá, vrátane mestskej hromadnej dopravy či SAD povedie obojsmerne po Toryskej , Ružovej a Idanskej ulici. 

Uzávierka je nevyhnutná z hľadiska zabezpečenia postupu stavebných prác a dodržania termínov v rámci modernizácie električkových tratí (MET). Celá stavba MET má byť ukončená v auguste 2018, aj preto musí Eurovia už teraz začať v danom úseku s prípravnými prácami. Pôjde predovšetkým o prekopávky cesty kvôli preložkám vodovodu, kanalizácie, plynu, kábelovodu, respektíve výstavbu trakčného vedenia. 
Pôvodne chcel zhotoviteľ diela uzavrieť cestu v plnom profile od kruhového objazdu na Moldavskej ceste v smere k Steel aréne, aj opačne. Mesto Košice ako investor však s týmto návrhom nesúhlasilo najmä z toho dôvodu, aby sa napriek nevyhnutnej uzávere aspoň trochu uľahčilo motoristickej verejnosti. Na základe požiadavky mesta bude preto zatiaľ uzavretý „iba" úsek od križovatky Štúrova – Toryská, po križovatku Štúrova – Moldavská cesta – Idanská – Dunajská. 
Jazdný pruh, ktorý ostane prejazdný pre osobnú motorovú dopravu neskôr budeme musieť takisto celkom uzavrieť, lebo technológia postupu ďalších prác nám neumožní, aby sme ich mohli robiť po častiach, prípadne bez úplnej uzávery cestnej komunikácie," uviedol Štefan Bálint, riaditeľ košického závoru Eurovie SK. 
V úseku od križovatky Kuzmányho - Štúrova po odbočenie na Toryskú ulicu zo Štúrovej nebudú od 3. 2. 2018 žiadne dopravné obmedzenia, takisto ani v úseku od Idanskej (výjazd oproti SPP) po kruhový objazd na Moldavskej ceste či naopak.
Dopravné obmedzenia budú vyznačené prenosným dopravným značením a dopravným zariadením na komunikáciách: Štúrova, od križovatky Štúrova – Toryská, po križovatku Štúrova – Moldavská cesta – Idanská – Dunajská, vrátane miestnych komunikácií Toryská, Ružová, Idanská. 

www.kosice.sk/article.php?id=20534

-----------------------------------------------------------------------------------------

Od soboty dochádza k zmenám v MHD na Moldavskej ceste. Električky v úseku SOŠ automobilová – Krajský súd budú dočasne zrušené.

V súvislosti s projektom Modernizácie električkových tratí v sobotu vstupujú do platnosti zmeny na električkových a autobusových linkách premávajúcich na Moldavskej ceste.  
Dopravný podnik mesta Košice informuje cestujúcu verejnosť, že v sobotu 3.2.2018 začína v rámci stavby MET rekonštrukcia električkovej trate na Moldavskej ceste v úseku zastávok SOŠ automobilová – Idanská – Zimný štadión – Krajský súd. V tejto súvislosti dochádza k zmenám v prevádzke vybraných električkových a autobusových liniek.
Električkové linky 2, 3, 4, 7, R2, R6 a R8 budú premávať bez zmien. Električkové linky 6, R3, R4 a R7 budú dočasne zrušené, resp. nahradené inými spojeniami v rámci systému MHD. Električkové linky 5 a R1 nahradia autobusy. Obnoví sa prevádzka električkovej linky 9 v skrátenej trase DPMK - Spoločenský pavilón - Železníky, križovatka - VSS, križovatka - Nad jazerom, Važecká.
Náhradná autobusová linka x6 začne premávať na predĺženej trase: Nám. Maratónu mieru - Nová nemocnica – Spoločenský pavilón - Zimný štadión - Námestie osloboditeľov - Staničné námestie.
Náhradná autobusová linka x9 bude premávať na trase: Námestie Maratónu mieru - Nová nemocnica - Spoločenský pavilón.
Autobusové linky 5, 10, 11, 20L, 21, 23, 25, 32, 52, 56, x6, R1, N3 a N4 budú premávať v úseku medzi zastávkami SOŠ automobilová a Krajský súd s odklonom cez ulice Idanská a Toryská. Električková zastávka ZIMNÝ ŠTADIÓN bude premiestnená na Idanskú ulicu a zastavovať na nej budú spoje autobusových liniek 5, x6, R1, N3 a N4.

INFORMÁCIA PRE CESTUJÚCICH - ZAMESTNANCOV U. S. STEEL
Všetky spoje linky R1 počas striedaní pracovných zmien vykoná náhradná autobusová linka R1 v priamej trase (bez prestupu). Ranný spoj linky R5 bude premávať po Južnej triede v opačnom smere: Nám. osloboditeľov – Ryba - Barca - Železníky - VA USS s označením ako linka R8. Spojenie Námestie Maratónu mieru - Terasa - Vstupný areál USS zabezpečia autobusové linky x6, x9 s prestupom pri Spoločenskom pavilóne na električkovú linku R6.
Vybrané spoje autobusovej linky RA4 začnú premávať v predĺženej trase Havlíčkova – Okresný úrad – Poliklinika Sever – TU – Amfiteáter – Sídlisko KVP – VA USS. Ranný spoj autobusovej linky RA7 na 7 hod. do USSK bude premávať cez zastávky Palackého - Nám. osloboditeľov - Krajský súd.
V tejto súvislosti dochádza k zmenám v cestovných poriadkoch liniek 2, 3, 4, 5, 7, 9, R1 až R8, RA4, RA7, x6, x9 a 26.

www.dpmk.sk/aktuality/2018/od-soboty-dochadza-k-zmenam-v-mhd-na-moldavskej-ceste-elektricky-v-useku-sos

 

Komentáre

Prehľad komentárov

Možnosť pridávanie komentárov zrušená

(sckesk, 30. 7. 2017 18:09)

Dnešným dňom ruším možnosť pridávať komentáre ku všetkým príspevkom o modernizácii električkových tratí, nakoľko tu opakovane dochádza k vzájomnému urážaniu sa diskutujúcich medzi sebou.

stlpy

(evžem, 20. 5. 2017 1:34)

zachovajte paniku :) Menit sa bude cela komunikacia komplet a chodnik by mal byt posunuty vedla stlpov ;) KTORE SNAD UZ NEBUDU ZLTE, MODLIME SA :D

MET moldavska-kuriozity

(kosican, 27. 3. 2017 23:39)

parada! po "DUHACKY" stlpy v strede chodika, kocurkovo suvix, toto.. kto taketo absolutne neandertalstvo mohol vymysliet.. a to som si myslel o eurovii svoje..

Re: MET moldavska-kuriozity

(amigo, 28. 3. 2017 7:40)

To nie je chyba Eurovie. Oni dostali projekt, podľa ktorého majú stavať. A ten projekt od "dokonalých" projektantov, ktorý sa nikdy neboli pozrieť ako to v skutočnosti na mieste vyzerá, prešiel aj odsúhlasením kompetentných na magistráte. Prečo to nepripomienkovalo mesto v rámci projektovania pred vydodaním projektu? Prečo to tak schválilo? Žeby nemali odborníkov? Tak prečo živia tých darmožráčov bez stavebného vzdelania a neprijmú odborníka na tieto veci?

Re: Re: MET moldavska-kuriozity

(Stefan, 14. 5. 2017 14:15)

Si všimnite, že tri kusy stlpov už stoja aj na triede SNP smer amfiteater od fakultnej nemocnice priamo v časti chodníka určenej pre cyklistov.. kladiem si otázku prečo práve tam, keď kúsok nižšie už normálne kopirujú pôvodnú líniu stĺpov.. Lebo neverím, že posunutím o meter by sa až tak zmenili parametre vo výpočte ťahových sil.. či to kôli osvetleniu tak vyratali? Nerozumiem tomu.. Lebo podľa môjho názoru to v tom chodníku určite zavadza...