Choď na obsah Choď na menu
Reklama
 

Reklama

Prepojovacia komunikácia Pereš - Lorinčík

25. 10. 2017

Myšlienka prepojovacej komunikácie medzi Perešom a Lorinčíkom je známa už niekoľko rokov. Spojiť Pereš s Lorinčíkom, skrátiť cestu a zefektívniť linku MHD. Od 27.3.2017 začalo Mesto Košice s výstavbou časti prepojovacej komunikácie Pereš - Lorinčík v smere od otočky v Lorinčíku ku kostolu sv. Vavrinca. S výstavbou prvej časti prepojovacej komunikácie Pereš – Lorinčík sa  začalo skôr. Holandský investor CERE Invest Lorinčík, s.r.o. v minulých týždňoch začal od otočky Bystrická v Pereši s výstavbou nového cca 400 metrového úseku časti budúcej prepojovacej komunikácie Pereš – Lorinčík smerom k obytnému súboru Lorinčík Háje.

Prepojovacia komunikácia v tomto úseku bude široká 13,5 metra. Jej súčasťou bude nové verejné osvetlenie a chodník. Investíciu v hodnote 720 000€ s DPH bude v plnej miere financovať spoločnosť CERE Invest Lorinčík, s.r.o.. Kolaudácia časti prepojovacej komunikácie od Pereša k Lorinčíku Háje je podmienkou kolaudácie obytného súboru Lorinčík Háje a mala by prebehnúť v mesiaci september 2017. K celkovému prepojeniu Pereša a Lorinčíka v tomto roku napriek snahám samospráv Pereša, Lorinčíka a Mesta Košice pravdepodobne nedôjde – stále bude chýbať nedokončený úsek v dĺžke cca 400 metrov od Lorinčíka Háje ku kostolu sv. Vavrinca v Lorinčíku. Podľa vyjadrení Mesta Košice v tomto úseku jeden z obyvateľov Lorinčíka „blokuje“ svojimi pár metrami prepojenie Pereša s Lorinčíkom. Mesto Košice už spustilo proces vyvlastnenia. Faktom ale zostáva, že od mesiaca septembra 2017, resp. od kolaudácie a odovzdávania prvých domov v Lorinčíku Háje do dostavby celej prepojovacej komunikácie budú obyvatelia tejto lokality využívať jediný vstup k svojim domom výlučne cez mestskú komunikáciu Bystrická v Pereši, na časti ktorej do dnešného dňa absentuje chodník pre peších.

Zdroj: www.jozefkarabin.sk

 
 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Vážna otázka

(Kei Yeti, 16. 6. 2017 7:58)

Vie mi niekto povedať, ako môže toto prepojenie (keď sa dobuduje) „skrátiť cestu a zefektívniť linku MHD“?

Bude ten 5,5 m široký úsek cesty medzi kostolom a hlavnou križovatkou vnútri Lorinčíka vhodný pre trasu autobusovej linky MHD?

A keby linka od Pereša predsa len prichádzala do Lorinčíka odtiaľto, kde by končila?
1.
V dnešnej otočke? A teda juh Lorinčíka - ktorý sa naviac práve aj na juh stavebne rozširuje - neobslúžený?
A čo majetkový spor o časť tejto otočky - už je ukončený?
2.
Alebo sa bývalá núdzová otočka naproti miestnemu úradu zmení na trvalú? To by bolo optimálne. Ale potom prečo to nie je v žiadnom zámere? Stavebné úpravy by tam pritom v tomto prípade boli nutné...
3.
Alebo linka ostane nekonečná jednosmerná okružná - ale pre Perešanov s tým zhoršením oproti dnešnému stavu, že všetci budú musieť cestovať do mesta poriadne naokolo cez Lorinčík? To snáď nie...

Celá tá situácia s prepojením je tak trochu absurdná

(Kei Yeti, 13. 5. 2017 8:04)

Nakoľko z Pereša sa dá do mesta dostať len so zachádzkou do križovatky „R2“ s II/548, odovzdanie akýchkoľvek bytov v Hájoch by malo byť podmienené ich napojením aj na Lorinčík - a to takým, ktoré by mohli používať aj autobusy.
Tých verzií prepojenia už bolo zo 5, ale dodnes nie je jasné, ktoré z tých 3, čo zostali hre, tam naozaj bude (a kedy) a ktoré nie.
U toho „severného“ („mestského“) prepojenia je problém s tým úsekom medzi kostol sv. Lőrinca a starým Lorinčíkom, ktorý bude široký len 5,5 m a so solídnym stúpaním - to veľmi nie je na autobusy...
Ideálne by bolo, keby sa čo najskôr zrealizovalo to „Hájové“ prepojenie od dnešnej (pardon včerajšej, lebo ju zbytočne ostrovčekmi zrušili skôr, než sa urobilo jej náhradné riešenie) otočky na Pereši priamo k MÚ Lorinčík.
No ale bohužiaľ od toho, ktoré prepojenie zjazdné pre autobusy bude, sa odvíja aj to, kde treba v Lorinčíku umiestniť otočku pre spoločnú linku MHD pre Pereš a Lorinčík (pretože cestujúcich tam je aj bude málo na to, aby to boli 2 samostatné linky):
a) či na dnešnom mieste (kde je majetkový spor s vlastníkom časti plochy),
b) či pri cintoríne (tam to bude asi tiež majetkový problém),
c) či pri miestnom úrade (tam ale vraj MÚ chce stavať niečo pre kultúru),
d) či až pri križovatke s II/548.
Čiže nakoniec to môže vyústiť do fakt vážneho problému - MHD tam polo- až nefunkčná a všetci autami a aj po nevhodných úsekoch...