Choď na obsah Choď na menu
Reklama
 

Reklama

Rally historických vozidiel - PEKING – PARÍŽ 2013

Peking – Paris rally sa blíži ku Slovensku

Program pri prechode územím Slovenska:

23.06.2013, nedeľa:
-    13:00 prechod štátnou hranicou Vyšné Nemecké
-    prejazd cez Sobrance – Michalovce – Strážske – Vranov nad Topľou do Banského
-    16:33 TT Banské – Herľany
-    17:12 cieľ v Košiciach na Hlavnej ulici pri Immaculate

24.06.2013, pondelok:
-    07:00 štart pred Hotelom Yasmín v Košiciach
-    prejazd cez Jasov – Medzev do Úhornej
-    08:15 TT Úhorná – Krásnohorské Podhradie
-    prejazd cez Rožňavu – Štítnik – Jelšavu do Revúcej
-    09:26 TT Peklo ( Revúca – Železník)
-    prejazd cez Sirk - Ratkovú – Hnúštu – Kokavu nad Rimavicou – Detvu do Očovej
-    11:35 TT Očová – Hrochoťský mlyn
-    prejazd cez Zvolen – Banskú Štiavnicu do Hodruše Hámre
-    12:57 TT Hodruša Hámre časť Kopanice – vyústenie na cestu 524
-    prejazd cez Novú baňu – Nitru – Šaľu – Dunajskú Stredu do Orechovej Pôtoni
-    15:57 TT Slovakiaring
-    prejazd do Bratislavy kde bude cieľ o 16:56

25.06.2013, utorok:
-    štart v Bratislave a odchod cez hranice do Rakúska

 

Automobilová lahôdka zavíta aj na Slovensko

Priaznivci automobilového športu – najmä historického - na celom území Slovenska by si mali do svojich kalendárov zaznamenať dátum 23. a 24. jún 2013. V uvedených dňoch budú naším územím prechádzať účastníci maratónskej rally historických vozidiel 5. PEKING – PARÍŽ 2013. Podujatie sa jazdí po stopách pôvodnej cesty princa Borgheseho, ktorý pred vyše sto rokmi, presnejšie v roku 1907 prešiel púšťou Gobi, oblasťami vnútorného a vonkajšieho Mongolska, cez ruské stepy až do Moskvy a potom pokračoval do Európy.

Predtým, než celý konvoj pretekov pozostávajúci zo 100 súťažných historických vozidiel a ďalších doprovodných vozidiel vstúpi na naše územie absolvuje neskutočne náročnú ale zaujímavú trasu. Štart pretekov bude dňa 28. mája 2013 na námestí Pokoja v Pekingu. V nasledujúcich dňoch bude itinerár viesť vozidlá naprieč územím Číny a Mongolska potom cez kazašské a ruské stepy, prejdú   Ukrajinou vstúpia na naše územie a potom budú pokračovať ďalej cez Rakúsko, Švajčiarsko a Francúzsko až do Paríža, kde na cieľovej rampe na slávnom Champs Elysseés privítajú účastníkov maratónskej rally dňa 29. júna 2013. To budú mať všetci účastníci za sebou 12 246 km cestami a „necestami“ Ázie a Európy.

Pri pohľade na zoznam prihlásených musí zajasať srdce každého fanúšika automobilového športu. Celá stovka súťažiacich z celého sveta - z Austrálie, Nového Zélandu, USA, Kanady, Japonska, Belgicka, Veľkej Británie, Rakúska, Nemecka, Dánska, Švajčiarska, Francúzska, Talianska, Španielska, Ruska, Poľska, Írska, Švédska a Južnej Afriky – predstaví to najlepšie čo v tomto športe dá vidieť.
Prihlásené vozidlá sú rozdelené do štyroch základných kategórii podľa dátumu výroby a objemu motora:
- Kategória Vintage cars: tvoria ju vozidlá vyrobené medzi rokmi 1913 a 1931. V tejto kategórii je prihlásených spolu 20 vozidiel a to legendy automobilového športu vtedajších čias ako Ford modely T a A, Rolls Royce Phantom, Bentley tourer, Chrysler roadster, Buick, Vauxhall. Objemy týchto vozidiel sú na dnešné pomery minimálne nezvyčajné napr. 14 500 cm³ vozidla La France tour z roku 1917.
- Kategória Vintageant cars: tvoria ju vozidlá vyrobené od roku 1932 do roku 1941. Spolu je v tejto kategórii prihlásených 21 vozidiel a to vozidla MG, Chevrolet, Cadillac, Packard, Dodge, Pontiac, Studebacker a iné.
- Classic cars do objemu 2000 cm³ vyrobené v rokoch 1942 až 1975: medzi 19 vozidlami tejto kategórie nájdeme značky Citroen, Porsche, Morris, Volvo, Lancia Fulvia, Renault.
- Classic cars s objemom nad 2000 cm³ vyrobené v rokoch 1942 – 1975: v tejto kategórii sa môžeme stretnúť s prihlásenými vozidlami ako Mercedenz Benz, Ford Mustang, Porsche 911, Holden, Jaguár, Rover, Toyota, Renault a iné.
Už teraz pri pohľade na dĺžku trate a dátumy výroby prihlásených vozidiel je potrebné vysloviť obdiv pre účastníkov maratónskej rally, ktorí dokážu pripraviť svoje autá na absolvovanie tak náročnej trate.

Organizátorom rally je spoločnosť The Peking to Paris Rally Association Ltd. z Anglicka, ktorá trať na území Slovenska zabezpečuje v spolupráci s Auto Klubom Košice. V týchto dňoch bola potvrdená konečná verzia trate, ktorá bude príjemným prekvapením pre našich fanúšikov. Peletón historických vozidiel zvykne spravidla absolvovať v priebehu jednotlivých súťažných dní jeden – maximálne dva merané úseky ale u nás máme v konečnej verzii trate zaradených až šesť.

Podrobné informácie o trati, a o časovom harmonograme na území Slovenska prinesieme v ďalších správach, resp. ich nájdete aj na našej webstránke www.rallye.sk a hlavne na stránke organizátora.

http://www.rallye.sk/?news&ID=160

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

...

(Steele, 24. 6. 2013 22:52)

Bohuzial to spoluorganizovanie Auto Klubu Kosice beriem s rezervou. A to preto, ze k bratislavskej casti, kedze sa nachadzam v Bratislave, sa akosi nevie nikto poriadne vyjadrit. Informacia "prejazd do Bratislavy kde bude cieľ o 16:56" je mimoriadne chaba. Nakoniec som nasiel info o tom, kde budu cez FB, bohuzial, a to som videl asi 10 aut pri vjazde do podzemnych garazi. Vecer sa mali udajne este ukazat, ale kto by v tom lejaku siel von, okrem mna, co? Este ani odjazd z Bratislavy nieje v programe, a aj ten nestihnem kvoli povinnostiam. Ak to zhrniem, na to, ako dlsho sa o tom pisalo, sa mi to zda, povedzem, trosku nedotiahnute. Kusok viac reklamy by som cakal, kedze je to tak jedinecna a mimoriadna akcia. Ale tesim sa, ze som viel aspon tych par nadhernych aut.