Choď na obsah Choď na menu
Reklama
 

Reklama

Cyklotrasa - Ťahanovce - Družstevná

Ešte v marci informovala hovorkyňa magistrátu Martina Urik Viktorínová, že v roku 2014 plánuje mesto investovať na údržbu a zriaďovanie cyklotrás do 10 000 eur.
Asi najvýznamnejším projektom má byť vyznačenie cyklotrasy Opátka – Kojšov v dĺžke 12,2 km a technicky upraviť a vyznačiť trasu Ťahanovce – Družstevná v dĺžke 4 km (technické úpravy sa údajne začali ešte v roku 2013). 
Do budúcna chce mesto nájsť financie na realizáciu piatich projektov cyklistických chodníkov. Úsek Baránok – Alpinka, chodník na Moldavskej ceste – západná strana, chodník (združený) na ul. Pri Prachárni, úsek pozdĺž Alejovej ulice (Carrefour – Červený rak) a Cyklistický chodník Moldavská – U.S.Steel Košice.

Keďže som sa zatiaľ nikde nedočítal, kade presne má cyklotrasa Ťahanovce - Družstevná viesť, zašiel som sa pozrieť na niektoré možné trasy, aby som zistil, na ktorej z nich sa už od minulého roka realizujú tie technické úpravy.
Po ľavej strane Hornádu, od Súdkov, sa až do Družstevnej dostať nedá, aj keď takáto trasa je zakreslená v Cykloturistickej mape Košíc. Táto cesta je s bicyklom neprejazdná, pešo sa dá prejsť cez strmý kopec. Cyklisti tu zvyknú prechádzať na pravú stranu Hornádu cez železničný most, popri koľajniciach, čo ale nie je bezpečné...

Odskúšal som preto prejsť z obce Ťahanovce do Družstevnej ponad železničný tunel tak, ako som zakreslil do mapy. Prevýšenie tejto trasy je od kostola iba 50m. Ostatné odporúčané cyklotrasy vyznačené v cyklomape, ktoré vedú týmto smerom, majú prevýšenie 110 až 170m. 
Na konci záhrad nad tunelom, je kratšie klesanie po úzkom chodníčku, no ďalšia časť trasy už vedie po širokej lesnej ceste, ktorá je ale už roky nepoužívaná a zarastená. Podľa môjho názoru by po nie veľmi finančne náročných úpravach, mohla byť táto trasa vhodným, cyklisticky nenáročným spojením Ťahanoviec a Družstevnej.

Aj keď mesto za posledné roky vyznačilo približne 140km lesných ciest, skoro všetky z nich sú nevhodné pre rodičov s deťmi, starších ľudí a rekreačných cyklistov, pre svoju náročnosť, čo sa týka zlých povrchov a značných prevýšení. Do rekreačných oblastí, ako je Alpinka a Anička, žiadne značené cyklotrasy nevedú.

 

 
 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Re:

(muro, 4. 10. 2016 23:39)

Cyklisti tu zvyknú prechádzať na pravú stranu Hornádu cez železničný most, popri koľajniciach, čo ale nie je bezpečné... No ano nieje ale staci si pockat ked prejde vlak co chodi dost casto a po nom kludne prejdete je priam nerealne aby dalsi vlak siel niekolko sekund po nom co v pohode prejdete.

trasa

(Miro , 25. 8. 2015 15:31)

Dnes som akurát tade išiel, náhodne, mali sme iný cieľ jazdy. Zopár postrehov čo som si všimol.

Niekde na úrovni vzdušnej spojnice Tepličan a Budimira je trať pre motorky, V tých miestach sa napája lesná cesta. Kvalita cesty je na miestne pomery až Mega super. Usúdili sme, že bola upravená pre stroje k blízkemu VN, keď to nedávno stavali. Neviem kde presne tá cesta končila, zrejme táto vyznačená modra odkláňa od železnice. Ak by ten kúsok do dediny bol rovnako kvalitný, vznikol by veľmi pekný okruh cca 15 km. Škoda len, že nikto nemá snahu dokončiť veci do konca.

Eurovelo 11

(Marek, 20. 7. 2014 22:02)

táto trasa má byť súčasťou Eurovelo 11. Vuc-ko už spracovalo štúdiu kadiaľ by Eurovelo 11 mohlo ísť.
http://web.vucke.sk/files/cestovny_ruch/studia-uskutocnitelnosti-eurovelo-11_textova-cast.pdf

-

(Milan, 20. 7. 2014 14:34)

Možno zas jedno z miest kde sa strácajú peniaze...